ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 4.0: ΠΡΟΗΓΜΕΝΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

Το Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Ε.Κ.Π.Α  ανακοινώνει την έναρξη των αιτήσεων συμμετοχής στο μοριοδοτούμενο πρόγραμμα εξ  απoστάσεως εκπαίδευσης (e–learning) “Εκπαίδευση 4.0: Προηγμένες Τεχνικές στην Επιστήμη Δεδομένων και στην Τεχνητή Νοημοσύνη για Εκπαιδευτικούς” για το Ακαδημαϊκό έτος 2025-2026.

Σκοπός του προγράμματος είναι η εκπαίδευση των συμμετεχόντων/ουσών στις βασικές αρχές και εφαρμογές του Data Science και της Τεχνητής Νοημοσύνης στον τομέα της εκπαίδευσης.

Ειδικότερα, οι εκπαιδευόμενοι/ες θα εξοικειωθούν με τη χρήση εργαλείων Data Science για την ανάλυση και βελτίωση των εκπαιδευτικών διαδικασιών και την αξιοποίηση τεχνολογιών της Τεχνητής Νοημοσύνης για την ανάπτυξη καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων στη κατεύθυνση μιας προσωποποιημένης εκπαίδευσης που βασίζεται στις ανάγκες κάθε μαθητή. Επιπλέον, θα συζητηθούν οι ηθικές πτυχές και προκλήσεις που συνδέονται με την χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση ώστε να μπορούν οι συμμετέχοντες/ουσες να αναγνωρίζουν και να αντιμετωπίζουν τα σχετικά ηθικά διλήμματα τα οποία και προκύπτουν μέσα από την ανάπτυξη και μετέπειτα χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης.

Απευθύνεται σε 

  • Εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, από την προσχολική έως την τριτοβάθμια εκπαίδευση, που ενδιαφέρονται να ενσωματώσουν τεχνολογικές καινοτομίες στην τάξη
  • Φοιτητές Πανεπιστημίων και Μεταπτυχιακούς Σπουδαστές και ειδικότερα σε όσους σπουδάζουν στον τομέα της εκπαίδευσης, της πληροφορικής ή συναφών τομέων
  • Ερευνητές στον Τομέα της Εκπαίδευσης και της Τεχνολογίας
  • Διαχειριστές Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (σχολικούς διευθυντές, διευθυντές προγραμμάτων και άλλους διαχειριστές) που επιθυμούν να ενημερωθούν για τις νέες τάσεις στην τεχνολογία εκπαίδευσης
  • Προγραμματιστές και Τεχνολόγους Πληροφορικής: Επαγγελματίες στον τομέα της τεχνολογίας που ενδιαφέρονται για τις εφαρμογές του Data Science και της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση

Το πρόγραμμα πληρεί τις προϋποθέσεις του νόμου 4589 (ΦΕΚ 13/29-01-2019) ως προς τη μοριοδότηση (2 μόρια) για διορισμούς- προσλήψεις εκπαιδευτικών.

Έναρξη: Αναμένεται

Αιτήσεις έως: –

Οι διδάσκοντες είναι εξειδικευμένα, επίλεκτα και έμπειρα μέλη της Πανεπιστημιακής κοινότητας.


Διάρκεια προγράμματος: 8 μήνες – 402 ώρες

Το Κόστος Συμμετοχής του Προγράμματος ορίζεται στα 400€ σε 4 (τέσσερις) ισόποσες δόσεις.

Για την ολοκλήρωση της εγγραφής στο πρόγραμμα χρειάζεται η καταβολή προκαταβολής 85€ .

Κατηγορίες Εκπαιδευομένων που δικαιούνται έκπτωση:

-Απόφοιτοι Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σχολών Παιδαγωγικών, Ανθρωπιστικών και Θετικών Επιστημών και κάτοχοι Διδακτικής/Παιδαγωγικής επάρκεια. 10%

-Άνεργοι 10%

-Υπάλληλοι του Δημοσίου Τομέα 10%


Αναλυτικό Πρόγραμμα

Διδακτική ενότητα 1:Εισαγωγή στο Data Science και την Τεχνητή Νοημοσύνη

1. Ορισμοί και Βασικές Αρχές του Data Science και της Τεχνητής Νοημοσύνης

2. Ιστορική Εξέλιξη και Κύριες Εφαρμογές στην Εκπαίδευση

3. Παρουσίαση Εργαλείων και Τεχνολογιών στο Data Science και στην Τεχνητή Νοημοσύνη

Διδακτική ενότητα 2 :Προσωποποιημένη Εκπαίδευση

1. Βασικές Αρχές της Προσωποποιημένης Εκπαίδευσης

2. Ρόλος της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εξατομίκευση της Εκπαίδευσης

3. Παραδείγματα και Περιπτώσεις Μελέτης

Διδακτική ενότητα 3 : Ανάλυση Δεδομένων στην Εκπαίδευση

1. Εισαγωγή στην Ανάλυση Δεδομένων και Στατιστικές Μέθοδοι

2. Εφαρμογές Data Science στην Αξιολόγηση και Βελτίωση της Διδασκαλίας

3. Πρακτικά Εργαλεία και Τεχνικές Ανάλυσης

Διδακτική ενότητα 4: Εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση

1. Προηγμένες Τεχνολογίες και Εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης

2. Δημιουργία Καινοτόμων Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων με Τεχνητή Νοημοσύνη

3. Πρακτικές Εφαρμογές και Παιδαγωγικές Στρατηγικές

Διδακτική ενότητα 5: Προετοιμασία για το Μέλλον της Εκπαίδευσης

1. Τάσεις και Προβλέψεις για το Μέλλον της Εκπαίδευσης

2. Δεξιότητες και Γνώσεις για τους Εκπαιδευτικούς του Μέλλοντος

3. Στρατηγικές Ανταπόκρισης σε Μελλοντικές Προκλήσεις

Διδακτική ενότητα 6: Ηθικές και Πρακτικές Προκλήσεις

1. Ηθικές Προκλήσεις στην Εφαρμογή της Τεχνητής Νοημοσύνης

2. Διαχείριση Απορρήτου και Δεδομένων στην Εκπαιδευτική Τεχνολογία

3. Πρακτικά Ζητήματα και Στρατηγικές Επίλυσης Προβλημάτων

Διδακτική ενότητα 7: Εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Αξιολόγηση και την Αξιολόγηση των Μαθητών

1. Στρατηγικές και Μέθοδοι Προσαρμογής Διδακτικού Περιεχομένου

2. Αξιολόγηση με Χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης

3. Η Ηθική Διάσταση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Αξιολόγηση

Διδακτική ενότητα 8: Εκπαιδευτικά Έργα Εφαρμογής της Τεχνητής Νοημοσύνης

1. Τεχνητή Νοημοσύνη στην Αυτόματη Μάθηση

2. Εκπαιδευτικά Παιχνίδια και Εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης

3. Υποστήριξη των Εκπαιδευτικών με Τεχνητή Νοημοσύνη


Με την ολοκλήρωση του Εκπαιδευτικού Προγράμματος θα χορηγηθεί στους συμμετέχοντες Πιστοποιητικό Εξειδικευμένης Επιμόρφωσης  στο γνωστικό αντικείμενο «Εκπαίδευση 4.0: Προηγμένες Τεχνικές στην Επιστήμη Δεδομένων και στην Τεχνητή Νοημοσύνη για Εκπαιδευτικούς» από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.


Δείγμα του χορηγούμενου Πιστοποιητικού:


Επιστημονικός Υπεύθυνος

Άρτεμις Κ. Τσίτσικα

Καθηγήτρια και Εκπρόσωπος UNESCO GHE και Συνεργαζόμενου Κέντρου του Π.Ο.Υ.

Αναπλ.  Καθηγήτρια Παιδιατρικής-Εφηβικής Ιατρικής Ε.Κ.Π.Α.,

Επιστ. Υπεύθυνος Μονάδας Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ.)

Β’ Παιδιατρική Κλινική Ε.Κ.Π.Α.

Νοσοκομείο Παίδων “Π. & Α. Κυριακού”

Διευθύντρια ΠΜΣ «Στρ. Αναπτυξιακής και Εφηβικής Υγείας»

Πρόεδρος Ελληνικής Εταιρείας Εφηβικής Ιατρικής (Ε.Ε.Ε.Ι.)

Η Άρτεμις Κ. Τσίτσικα είναι Καθηγήτρια και Εκπρόσωπος της UNESCO GHE και του Συνεργαζόμενου Κέντρου του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (Π.Ο.Υ.), καθώς και Αναπλ. Καθηγήτρια Παιδιατρικής και Εφηβικής Ιατρικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.). 

Αποφοίτησε από την Ιατρική Σχολή του Ε.Κ.Π.Α. και εδικεύτηκε στην Παιδιατρική στην Α΄ Παιδιατρική Κλινική Ε.Κ.Π.Α. – Νοσοκομείο Παίδων “Η Αγία Σοφία”. Ακολούθως μετεκπαιδεύτηκε στα πεδία του γνωστικού αντικειμένου της Εφηβικής Ιατρικής και συναφών πεδίων σε αντίστοιχα ειδικά κέντρα σε Ελλάδα, Ευρώπη και τις Η.Π.Α.

Είναι ιδρυτική επιστημονική υπεύθυνος της Μονάδας Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ.), Β΄ Πανεπιστημιακή Παιδιατρική Κλινική – Νοσοκομείο Παίδων “Π. & Α. Κυριακού” και επιστημονική υπεύθυνος των “φιλικών” για εφήβους- youth friendly– προγραμμάτων του ΕΚΠΑ, σε συνεργασία με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (Π.Ο.Υ.).

Υπήρξε υπεύθυνη των προγραμμάτων κατάρτισης του Υπουργείου Υγείας σχετικά με τις μετα-Covid-19 επιπτώσεις στα παιδιά και εφήβους και είναι Διευθύντρια του Π.Μ.Σ. “Στρατηγικές Αναπτυξιακής και Εφηβικής Υγείας” της Ιατρικής Σχολής του Ε.Κ.Π.Α. www.youth-msc.gr

Είναι Πρόεδρος της Επιτροπής διόρθωσης του γνωστοποιημένου φύλου ανηλίκων του Υπουργείου Υγείας και της Διεθνούς Επιτροπής ανάπτυξης “φιλικών” υπηρεσιών σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες του Π.Ο.Υ.

Έχει λάβει πολυάριθμα επιστημονικά βραβεία και διακρίσεις, καθώς και έπαθλο για την προσφορά και συμβολή της σχετικά με την ανάπτυξη του γνωστικού αντικειμένου της Εφηβικής Ιατρικής στην Ελλάδα.  

Συνεργάστηκε με το Western Michigan University και το University of Kentucky των Η.Π.Α. ως Επισκέπτρια Καθηγήτρια στο γνωστικό της αντικείμενο και είναι επικεφαλής οργάνωσης πολυάριθμων Πανελλήνιων και Διεθνών Συνεδρίων, εκδηλώσεων και βιωματικών εργαστηρίων, καθώς και προγραμμάτων πρόληψης και παρέμβασης στην κοινότητα (σχολικά προγράμματα, Ακαδημίες Γονέων κ.ά.).

Συμμετείχε ως προσκεκλημένη ομιλήτρια σε πολυάριθμα Διεθνή και Ελληνικά Συνέδρια και το ερευνητικό της έργο εστιάζει στην ποιότητα ζωής και την υγεία παιδιών και εφήβων, μεταξύ των οποίων και σε θέματα ανάπτυξης, ψυχοκοινωνικής υγείας, διατροφής και διαταραχών αυτής, παιδικής και εφηβικής γυναικολογίας, ενδοκρινολογίας και έκφρασης σεξουαλικότητας, μαθησιακής προσαρμογής, δυσκολιών σχετικών σχολικών παρεμβάσεων, διαδικτυακής χρήσης, πρόληψης σεξουαλικής κακοποίησης κ.λπ.

Έχει υπογράψει σχετικά Μνημόνια Συνεργασίας με τα Υπουργεία Παιδείας, Δικαιοσύνης και Υγείας και είναι συγγραφέας  σημαντικού αριθμού βιβλίων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, καθώς και παιδικών βιβλίων. Έχει συνεργαστεί με Ελληνικά και Διεθνή Επιστημονικά περιοδικά ως κριτής (reviewer) και έχει δημοσιεύσει πολυαριθμα άρθρα έρευνας στον διεθνή επιστημονικό τύπο, μεταξύ των οποίων δεκάδες άρθρων σχετικά με τις επιπτώσεις της πανδημίας Covid-19 που έχουν διακριθεί διεθνώς (Children’s Best Paper Award 2021).

Έχει την Επιστημονική επιστασία των Ευρωπαϊκών και άλλων προγραμμάτων του Επιστημονικού Οργανισμού “Μαζί για την Εφηβική Υγεία”www.youth-life.gr   και είναι Πρόεδρος του Δ.Σ. της Ελληνικής Εταιρείας Εφηβικής Ιατρικής  www.youth-med.gr  Είναι επίσης Επικεφαλής Συντάκτρια του Περιοδικού “Journal of Developmental and Adolescent Health- JDAH”.


Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος

Αριστείδης Βραχάτης

Επικ. Καθηγητής, Τμήμα Πληροφορικής, Ιόνιο Πανεπιστήμιο

Aristidis (Aris) Vrahatis is an Assistant Professor of Artificial Intelligence in Modeling Complex Systems, in the Department of Informatics, Ionian University, Corfu, Greece, and a member of the Bioinformatics and Human Electrophysiology Laboratory in the same Department. He received his Ph.D. in 2016 from the Department of Computer Science and Engineering, University of Patras, Greece, where he graduated in 2011 and received his M.Sc. Diploma in the program ‘Computer Science and Technology’ in 2012. He has more than 80 publications in journals and conference proceedings, including Oxford Bioinformatics, BMC genomics, IEEE journal of biomedical and health informatics, and Cellular and molecular life sciences. He has worked for more than 10 years in research and development projects, funded by the EU and other bodies.



Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας στο email info@hygieia.gr και στο τηλέφωνο 210–61.41.000