ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΕ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΜΙΣΟΥΣ ΣΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΚΟΣΜΟ

This image has an empty alt attribute; its file name is κεδιβιμ.png

Το Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (Certh) και τον φορέα αυτού, τεχνοβλαστός Υγίεια, ανακοινώνουν ανακοινώνει την έναρξη των αιτήσεων συμμετοχής στο πρόγραμμα εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης (e-learning) «Πρόληψη και Παρέμβαση σε Φαινόμενα Βίας και Μίσους στο Φυσικό και Διαδικτυακό Κόσμο» για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026.

Σκοπός Προγράμματος: Το πρόγραμμα στοχεύει στην εκπαίδευση επαγγελματιών υγείας, ανθρωπιστικών επιστημόνων, εκπαιδευτικών και γονέων σχετικά με τα φαινόμενα βίας και ρητορικής μίσους, προσφέροντας τα εργαλεία που χρειάζονται για την έγκαιρη πρόληψη και διαχείριση τέτοιων φαινομένων. Οι εκπαιδευόμενοι θα αναπτύξουν δεξιότητες αναγνώρισης και παρέμβασης σε καταστάσεις κακοποίησης, ψηφιακής βίας και διαδικτυακής εξάρτησης, με στόχο την προώθηση της ψυχικής υγείας και των θετικών κοινωνικών δεξιοτήτων των νέων.

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να αναγνωρίζουν και να διαχειρίζονται φαινόμενα βίας και μίσους, προάγοντας την ψυχική υγεία και τις θετικές κοινωνικές δεξιότητες των νέων.

Απευθύνεται σε: Eπαγγελματίες Yγείας, Aνθρωπιστικών Eπιστημών, Eκπαιδευτικούς, Γονείς και Φορείς που εμπλέκονται στην πρόληψη και διαχείριση της βίας και του μίσους στον φυσικό και διαδικτυακό κόσμο.

Οι διδάσκοντες είναι εξειδικευμένα, επίλεκτα και έμπειρα μέλη της Πανεπιστημιακής κοινότητας.

Διάρκεια Προγράμματος: 8 μήνες / 402 ώρες

Το Κόστος Συμμετοχής του Προγράμματος ορίζεται στα 300€ σε 3 (τρεις) ισόποσες δόσεις.

Για την ολοκλήρωση της εγγραφής στο πρόγραμμα χρειάζεται η καταβολή προκαταβολής 100€ .

Κατηγορίες Εκπαιδευομένων που δικαιούνται έκπτωση:

-Άνεργοι 10%

-Άτομα με ειδικές ανάγκες 10%

-Απόφοιτοι Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σχολών Παιδαγωγικών, Ανθρωπιστικών και Θετικών Επιστημών και κάτοχοι Διδακτικής/Παιδαγωγικής επάρκειας 10%

-Υπάλληλοι του Δημοσίου Τομέα 9%

Έναρξη: ΑναμένεταιΑιτήσεις: Ανοικτές

Αναλυτικό Πρόγραμμα

Διδακτική Ενότητα 1: Αναπτυξιακό Υπόβαθρο και Συμπεριφορές Βίας: Η ψυχοκοινωνική και γνωστική ανάπτυξη των παιδιών και εφήβων και η πρόληψη της βίας

1. Νευροβιολογικά στάδια ανάπτυξης: Αναλυτική επισκόπηση της βιολογικής ανάπτυξης των παιδιών και εφήβων

2. Ψυχοκοινωνική ανάπτυξη: Εξερεύνηση του ρόλου της κοινωνικής αλληλεπίδρασης και της συναισθηματικής ανάπτυξης

3. Γνωστική ανάπτυξη: Βασικές θεωρίες και μοντέλα που εξηγούν τη γνωστική πρόοδο κατά την παιδική και εφηβική ηλικία

4. Συμπεριφορές βίας: Παράγοντες που επηρεάζουν τη συμπεριφορά των παιδιών και εφήβων

5. Πρόληψη βίαιων συμπεριφορών: Στρατηγικές και τεχνικές για την έγκαιρη ανίχνευση και πρόληψη

Διδακτική Ενότητα 2: Κακοποίηση και Παρεμβατικές Στρατηγικές: Ανίχνευση κακοποίησης, πρόληψη και παρεμβάσεις για την προστασία των νέων

1. Τύποι κακοποίησης: Σωματική, ψυχολογική, σεξουαλική κακοποίηση και παραμέληση

2. Σημάδια κακοποίησης: Πώς να ανιχνεύσετε και να αξιολογήσετε τα σημάδια κακοποίησης

3. Στρατηγικές πρόληψης: Μέθοδοι για την πρόληψη περιστατικών κακοποίησης

4. Παρεμβατικές στρατηγικές: Τεχνικές διαχείρισης και παρέμβασης σε κρίσιμες καταστάσεις

5. Υποστήριξη θυμάτων: Κατευθυντήριες γραμμές για την υποστήριξη των θυμάτων κακοποίησης

Διδακτική Ενότητα 3: Διαδικτυακή Εκπαίδευση και Ψηφιακή Συμπεριφορά: Διαδικτυακός εγγραμματισμός, θετικές συμπεριφορές και προστασία από κινδύνους του διαδικτύου

1. Διαδικτυακός εγγραμματισμός: Σωστή χρήση του διαδικτύου και κριτική αξιολόγηση πληροφοριών

2. Κίνδυνοι στο διαδίκτυο: Επισκόπηση των διαδικτυακών απειλών όπως το grooming και το cyberbullying

3. Διαχείριση διαδικτυακής συμπεριφοράς: Τεχνικές για την πρόληψη και αντιμετώπιση επικίνδυνων συμπεριφορών στο διαδίκτυο

4. Εκπαίδευση στις θετικές διαδικτυακές συμπεριφορές: Καλλιέργεια ασφαλούς και υπεύθυνης χρήσης του διαδικτύου

Διδακτική Ενότητα 4: Διαδικτυακή Εξάρτηση και Επιδράσεις της COVID-19: Αντιμετώπιση της διαδικτυακής εξάρτησης και οι επιπτώσεις της πανδημίας στη διαδικτυακή συμπεριφορά των παιδιών

1. Διαδικτυακή εξάρτηση: Αναγνώριση των συμπτωμάτων και επιπτώσεων της υπερβολικής χρήσης του διαδικτύου

2. Επιδράσεις της πανδημίας COVID-19: Ο ρόλος της πανδημίας στη διαδικτυακή συμπεριφορά και η αύξηση της εξάρτησης

3. Στρατηγικές διαχείρισης: Πρακτικές για τη μείωση της διαδικτυακής εξάρτησης και προώθηση υγιών συνηθειών

4. Υποστήριξη παιδιών και εφήβων: Τεχνικές υποστήριξης για ασφαλή χρήση του διαδικτύου

Διδακτική Ενότητα 5: Σεξουαλική Παρενόχληση και Διαδικτυακή Βία: Αντιμετώπιση της σεξουαλικής παρενόχλησης και του cyberbullying στο διαδίκτυο

1. Σεξουαλική παρενόχληση στο διαδίκτυο: Τρόποι εκδήλωσης και εντοπισμός περιστατικών

2. Cyberbullying: Αναγνώριση συμπεριφορών διαδικτυακής βίας

3. Παρεμβατικές στρατηγικές: Μέθοδοι παρέμβασης και υποστήριξης των θυμάτων διαδικτυακής βίας

4. Υποστήριξη και καθοδήγηση: Βέλτιστες πρακτικές για τη διαχείριση των περιστατικών και την υποστήριξη των θυμάτων

Διδακτική Ενότητα 6: Σεβασμός, Αξίες & Θετική Συμπεριφορά στον Ψηφιακό Κόσμο: Καλλιέργεια ψηφιακού ήθους, ενίσχυση της θετικής διαδικτυακής συμπεριφοράς και διαχείριση της διαδικτυακής φήμης μέσω netiquette και συμβολαίων συμπεριφοράς

1. Ψηφιακό ήθος: Η σημασία των αξιών και του σεβασμού στην ψηφιακή επικοινωνία

2. Netiquette: Αρχές σωστής διαδικτυακής συμπεριφοράς και δημιουργία ασφαλών ψηφιακών περιβαλλόντων

3. Διαχείριση διαδικτυακής φήμης: Προστασία των προσωπικών δεδομένων και σωστή διαδικτυακή παρουσία

4. Συμβόλαια συμπεριφοράς: Δημιουργία και εφαρμογή κανόνων για υπεύθυνη χρήση του διαδικτύου

Διδακτική Ενότητα 7: Συναισθηματική Ενδυνάμωση και Δημιουργική Χρήση του Διαδικτύου: Ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων και προώθηση της δημιουργικότητας στο ψηφιακό περιβάλλον

1. Συναισθηματική ενδυνάμωση: Ενίσχυση των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των παιδιών και εφήβων

2. Δημιουργική χρήση του διαδικτύου: Εκμετάλλευση του διαδικτύου για την ανάπτυξη δημιουργικών και μαθησιακών δεξιοτήτων

3. Υπεύθυνη διαδικτυακή χρήση: Καθοδήγηση για την υιοθέτηση ασφαλών και παραγωγικών πρακτικών στο διαδίκτυο

Με την ολοκλήρωση του Εκπαιδευτικού Προγράμματος θα χορηγηθεί στους συμμετέχοντες Πιστοποιητικό Εξειδικευμένης Επιμόρφωσης  στο γνωστικό αντικείμενο «Πρόληψη και Παρέμβαση σε φαινόμενα Βίας και Μίσους στο φυσικό και διαδικτυακό κόσμο» από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Επιστημονικός και Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος

Άρτεμις Κ. Τσίτσικα

Καθηγήτρια και Εκπρόσωπος UNESCO GHE και Συνεργαζόμενου Κέντρου του Π.Ο.Υ.

Αναπλ.  Καθηγήτρια Παιδιατρικής-Εφηβικής Ιατρικής Ε.Κ.Π.Α.,

Επιστ. Υπεύθυνος Μονάδας Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ.)

Β’ Παιδιατρική Κλινική Ε.Κ.Π.Α.

Νοσοκομείο Παίδων “Π. & Α. Κυριακού”

Διευθύντρια ΠΜΣ «Στρ. Αναπτυξιακής και Εφηβικής Υγείας»

Πρόεδρος Ελληνικής Εταιρείας Εφηβικής Ιατρικής (Ε.Ε.Ε.Ι.)

Η Άρτεμις Κ. Τσίτσικα είναι Καθηγήτρια και Εκπρόσωπος της UNESCO GHE και του Συνεργαζόμενου Κέντρου του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (Π.Ο.Υ.), καθώς και Αναπλ. Καθηγήτρια Παιδιατρικής και Εφηβικής Ιατρικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.). 

Αποφοίτησε από την Ιατρική Σχολή του Ε.Κ.Π.Α. και εδικεύτηκε στην Παιδιατρική στην Α΄ Παιδιατρική Κλινική Ε.Κ.Π.Α. – Νοσοκομείο Παίδων “Η Αγία Σοφία”. Ακολούθως μετεκπαιδεύτηκε στα πεδία του γνωστικού αντικειμένου της Εφηβικής Ιατρικής και συναφών πεδίων σε αντίστοιχα ειδικά κέντρα σε Ελλάδα, Ευρώπη και τις Η.Π.Α.

Είναι ιδρυτική επιστημονική υπεύθυνος της Μονάδας Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ.), Β΄ Πανεπιστημιακή Παιδιατρική Κλινική – Νοσοκομείο Παίδων “Π. & Α. Κυριακού” και επιστημονική υπεύθυνος των “φιλικών” για εφήβους- youth friendly– προγραμμάτων του ΕΚΠΑ, σε συνεργασία με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (Π.Ο.Υ.).

Υπήρξε υπεύθυνη των προγραμμάτων κατάρτισης του Υπουργείου Υγείας σχετικά με τις μετα-Covid-19 επιπτώσεις στα παιδιά και εφήβους και είναι Διευθύντρια του Π.Μ.Σ. “Στρατηγικές Αναπτυξιακής και Εφηβικής Υγείας” της Ιατρικής Σχολής του Ε.Κ.Π.Α. www.youth-msc.gr

Είναι Πρόεδρος της Επιτροπής διόρθωσης του γνωστοποιημένου φύλου ανηλίκων του Υπουργείου Υγείας και της Διεθνούς Επιτροπής ανάπτυξης “φιλικών” υπηρεσιών σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες του Π.Ο.Υ.

Έχει λάβει πολυάριθμα επιστημονικά βραβεία και διακρίσεις, καθώς και έπαθλο για την προσφορά και συμβολή της σχετικά με την ανάπτυξη του γνωστικού αντικειμένου της Εφηβικής Ιατρικής στην Ελλάδα.  

Συνεργάστηκε με το Western Michigan University και το University of Kentucky των Η.Π.Α. ως Επισκέπτρια Καθηγήτρια στο γνωστικό της αντικείμενο και είναι επικεφαλής οργάνωσης πολυάριθμων Πανελλήνιων και Διεθνών Συνεδρίων, εκδηλώσεων και βιωματικών εργαστηρίων, καθώς και προγραμμάτων πρόληψης και παρέμβασης στην κοινότητα (σχολικά προγράμματα, Ακαδημίες Γονέων κ.ά.).

Συμμετείχε ως προσκεκλημένη ομιλήτρια σε πολυάριθμα Διεθνή και Ελληνικά Συνέδρια και το ερευνητικό της έργο εστιάζει στην ποιότητα ζωής και την υγεία παιδιών και εφήβων, μεταξύ των οποίων και σε θέματα ανάπτυξης, ψυχοκοινωνικής υγείας, διατροφής και διαταραχών αυτής, παιδικής και εφηβικής γυναικολογίας, ενδοκρινολογίας και έκφρασης σεξουαλικότητας, μαθησιακής προσαρμογής, δυσκολιών σχετικών σχολικών παρεμβάσεων, διαδικτυακής χρήσης, πρόληψης σεξουαλικής κακοποίησης κ.λπ.

Έχει υπογράψει σχετικά Μνημόνια Συνεργασίας με τα Υπουργεία Παιδείας, Δικαιοσύνης και Υγείας και είναι συγγραφέας  σημαντικού αριθμού βιβλίων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, καθώς και παιδικών βιβλίων. Έχει συνεργαστεί με Ελληνικά και Διεθνή Επιστημονικά περιοδικά ως κριτής (reviewer) και έχει δημοσιεύσει πολυαριθμα άρθρα έρευνας στον διεθνή επιστημονικό τύπο, μεταξύ των οποίων δεκάδες άρθρων σχετικά με τις επιπτώσεις της πανδημίας Covid-19 που έχουν διακριθεί διεθνώς (Children’s Best Paper Award 2021).

Έχει την Επιστημονική επιστασία των Ευρωπαϊκών και άλλων προγραμμάτων του Επιστημονικού Οργανισμού “Μαζί για την Εφηβική Υγεία”www.youth-life.gr   και είναι Πρόεδρος του Δ.Σ. της Ελληνικής Εταιρείας Εφηβικής Ιατρικής  www.youth-med.gr  Είναι επίσης Επικεφαλής Συντάκτρια του Περιοδικού “Journal of Developmental and Adolescent Health- JDAH”.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας στο email info@hygieia.gr και στο τηλέφωνο 210–61.41.000