ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ/ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ & ΨΥΧΙΚΗ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΦΗΒΩΝ

This image has an empty alt attribute; its file name is κεδιβιμ.png

Το Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (Certh) και τον φορέα αυτού, τεχνοβλαστός Υγίεια, ανακοινώνουν την έναρξη των αιτήσεων συμμετοχής στο πρόγραμμα εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης (e-learning) «Κοινωνική/Συναισθηματική Ενδυνάμωση & Ψυχική ανθεκτικότητα παιδιών και εφήβων» για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026.

Σκοπός του προγράμματος είναι η εκπαίδευση επαγγελματιών υγείας και στελεχών άλλων σχετικών τομέων (εκπαιδευτικοί, ψυχολόγοι, κτλ) σχετικά με την κοινωνική/συναισθηματική ενδυνάμωση και ψυχική ανθεκτικότητα παιδιών και εφήβων. Επιδιώκεται η ενίσχυση των δεξιοτήτων τους σε τεχνικές κοινωνικής ενδυνάμωσης και διαχείρισης του άγχους και του θυμού, καθώς και η εξοικείωσή τους με τα διεθνή εργαλεία και προγράμματα που προάγουν την ψυχική υγεία των νέων. Οι εκπαιδευόμενοι/ες θα εξοικειωθούν με εισαγωγικές έννοιες αναπτυξιακής και γνωστικής ψυχολογίας, θα εξετάσουν τις ψυχοκοινωνικές επιδράσεις σύγχρονων κοινωνικών και τεχνολογικών συνθηκών στα παιδιά και τους νέους και θα αποκτήσουν τριβή με τεχνικές κοινωνικοσυναισθηματικής ενδυνάμωσης και διαχείρισης του θυμού και του άγχους.

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι συμμετέχοντες θα μπορούν να εφαρμόζουν τεχνικές κοινωνικοσυναισθηματικής ενδυνάμωσης και διαχείρισης άγχους και θυμού, να αξιοποιούν διεθνή εργαλεία ψυχικής ενδυνάμωσης για παιδιά και εφήβους, καθώς και να αναγνωρίζουν τις ψυχοκοινωνικές επιδράσεις των σύγχρονων κοινωνικών και τεχνολογικών συνθηκών στους νέους.

Απευθύνεται σε: Ιατρούς διαφόρων ειδικοτήτων, Νοσηλευτές, Επισκέπτες Υγείας, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς, Εκπαιδευτικούς και Εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής

Οι διδάσκοντες είναι εξειδικευμένα, επίλεκτα και έμπειρα μέλη της Πανεπιστημιακής κοινότητας.

Διάρκεια Προγράμματος: 1 μήνας / 70 ώρες
Κόστος Προγράμματος: €200

Το Κόστος Συμμετοχής του Προγράμματος ορίζεται στα 200€ σε 2 (δύο) ισόποσες δόσεις.

Για την ολοκλήρωση της εγγραφής στο πρόγραμμα χρειάζεται η καταβολή προκαταβολής 100€ .

Κατηγορίες Εκπαιδευομένων που δικαιούνται έκπτωση:

-Άνεργοι 10%

-Άτομα με ειδικές ανάγκες 10%

-Απόφοιτοι Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σχολών Παιδαγωγικών, Ανθρωπιστικών και Θετικών Επιστημών και κάτοχοι Διδακτικής/Παιδαγωγικής επάρκειας 10%

Έναρξη: ΑναμένεταιΑιτήσεις: Ανοικτές

Αναλυτικό Πρόγραμμα

Διδακτική Ενότητα 1: Αναπτυξιακό και γνωστικό υπόβαθρο παιδιών και εφήβων / Τεχνικές επικοινωνίας-προσέγγισης

1. Στάδια ανάπτυξης κατά την παιδική και εφηβική ηλικία

2. Βασικές αρχές γνωστικής ψυχολογίας

3. Ψυχοκοινωνική ανάπτυξη παιδιών και εφήβων

4. Στρατηγικές επικοινωνίας με παιδιά και εφήβους

5. Τεχνικές δημιουργίας θετικού επικοινωνιακού περιβάλλοντος

Διδακτική Ενότητα 2: Κοινωνικοσυναισθηματική ενδυνάμωση (CASEL)

1. Εισαγωγή στο CASEL (Collaborative for Academic, Social, and Emotional Learning)

2. Ανάπτυξη συναισθηματικής νοημοσύνης σε παιδιά και εφήβους

3. Τεχνικές για την ενίσχυση της κοινωνικής και συναισθηματικής ενδυνάμωσης

4. Εφαρμογές του CASEL σε σχολικό και εξωσχολικό πλαίσιο

5. Αξιολόγηση και παρακολούθηση της κοινωνικοσυναισθηματικής ενδυνάμωσης

Διδακτική Ενότητα 3: Διαχείριση θυμού και άγχους

1. Αιτίες και συμπτώματα θυμού και άγχους σε παιδιά και εφήβους

2. Στρατηγικές πρόληψης και παρέμβασης στη διαχείριση συναισθημάτων

3. Τεχνικές χαλάρωσης και μείωσης του άγχους

4. Ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης συγκρούσεων και αυτορρύθμισης

5. Εργαλεία και προσεγγίσεις για την ψυχοκοινωνική υποστήριξη

Διδακτική Ενότητα 4: Παρουσίαση προγραμμάτων ενδυνάμωσης/διαχείρισης/επικοινωνίας – Οργάνωση έρευνας

1. Εισαγωγή σε τρέχοντα εθνικά και διεθνή προγράμματα ενδυνάμωσης

2. Παραδείγματα επιτυχημένων προγραμμάτων ενδυνάμωσης παιδιών και εφήβων

3. Διαχείριση προγραμμάτων και προσαρμογή τους στις ανάγκες των παιδιών

4. Δημιουργία και υλοποίηση ερευνητικών έργων στο πλαίσιο της ενδυνάμωσης

5. Παρουσίαση εργαλείων και υπηρεσιών για τη διαχείριση δυσκολιών και προβλημάτων

Διδακτική Ενότητα 5: Παρουσίαση στόχων / Διαδικασία αξιολόγησης

1. Καθορισμός στόχων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δράσεων

2. Δημιουργία δεικτών αξιολόγησης κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης

3. Τεχνικές ανατροφοδότησης από παιδιά και εφήβους

4. Αξιολόγηση των δεξιοτήτων ζωής (life skills)

5. Συμπεράσματα και προτάσεις για βελτίωση εκπαιδευτικών πρωτοβουλιών

Με την ολοκλήρωση του Εκπαιδευτικού Προγράμματος θα χορηγηθεί στους συμμετέχοντες Πιστοποιητικό Εξειδικευμένης Επιμόρφωσης  στο γνωστικό αντικείμενο «Κοινωνική/Συναισθηματική Ενδυνάμωση & Ψυχική ανθεκτικότητα παιδιών και εφήβων» από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Επιστημονικός και Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος

Άρτεμις Κ. Τσίτσικα

Καθηγήτρια και Εκπρόσωπος UNESCO GHE και Συνεργαζόμενου Κέντρου του Π.Ο.Υ.

Αναπλ.  Καθηγήτρια Παιδιατρικής-Εφηβικής Ιατρικής Ε.Κ.Π.Α.,

Επιστ. Υπεύθυνος Μονάδας Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ.)

Β’ Παιδιατρική Κλινική Ε.Κ.Π.Α.

Νοσοκομείο Παίδων “Π. & Α. Κυριακού”

Διευθύντρια ΠΜΣ «Στρ. Αναπτυξιακής και Εφηβικής Υγείας»

Πρόεδρος Ελληνικής Εταιρείας Εφηβικής Ιατρικής (Ε.Ε.Ε.Ι.)

Η Άρτεμις Κ. Τσίτσικα είναι Καθηγήτρια και Εκπρόσωπος της UNESCO GHE και του Συνεργαζόμενου Κέντρου του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (Π.Ο.Υ.), καθώς και Αναπλ. Καθηγήτρια Παιδιατρικής και Εφηβικής Ιατρικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.). 

Αποφοίτησε από την Ιατρική Σχολή του Ε.Κ.Π.Α. και εδικεύτηκε στην Παιδιατρική στην Α΄ Παιδιατρική Κλινική Ε.Κ.Π.Α. – Νοσοκομείο Παίδων “Η Αγία Σοφία”. Ακολούθως μετεκπαιδεύτηκε στα πεδία του γνωστικού αντικειμένου της Εφηβικής Ιατρικής και συναφών πεδίων σε αντίστοιχα ειδικά κέντρα σε Ελλάδα, Ευρώπη και τις Η.Π.Α.

Είναι ιδρυτική επιστημονική υπεύθυνος της Μονάδας Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ.), Β΄ Πανεπιστημιακή Παιδιατρική Κλινική – Νοσοκομείο Παίδων “Π. & Α. Κυριακού” και επιστημονική υπεύθυνος των “φιλικών” για εφήβους- youth friendly– προγραμμάτων του ΕΚΠΑ, σε συνεργασία με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (Π.Ο.Υ.).

Υπήρξε υπεύθυνη των προγραμμάτων κατάρτισης του Υπουργείου Υγείας σχετικά με τις μετα-Covid-19 επιπτώσεις στα παιδιά και εφήβους και είναι Διευθύντρια του Π.Μ.Σ. “Στρατηγικές Αναπτυξιακής και Εφηβικής Υγείας” της Ιατρικής Σχολής του Ε.Κ.Π.Α. www.youth-msc.gr

Είναι Πρόεδρος της Επιτροπής διόρθωσης του γνωστοποιημένου φύλου ανηλίκων του Υπουργείου Υγείας και της Διεθνούς Επιτροπής ανάπτυξης “φιλικών” υπηρεσιών σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες του Π.Ο.Υ.

Έχει λάβει πολυάριθμα επιστημονικά βραβεία και διακρίσεις, καθώς και έπαθλο για την προσφορά και συμβολή της σχετικά με την ανάπτυξη του γνωστικού αντικειμένου της Εφηβικής Ιατρικής στην Ελλάδα.  

Συνεργάστηκε με το Western Michigan University και το University of Kentucky των Η.Π.Α. ως Επισκέπτρια Καθηγήτρια στο γνωστικό της αντικείμενο και είναι επικεφαλής οργάνωσης πολυάριθμων Πανελλήνιων και Διεθνών Συνεδρίων, εκδηλώσεων και βιωματικών εργαστηρίων, καθώς και προγραμμάτων πρόληψης και παρέμβασης στην κοινότητα (σχολικά προγράμματα, Ακαδημίες Γονέων κ.ά.).

Συμμετείχε ως προσκεκλημένη ομιλήτρια σε πολυάριθμα Διεθνή και Ελληνικά Συνέδρια και το ερευνητικό της έργο εστιάζει στην ποιότητα ζωής και την υγεία παιδιών και εφήβων, μεταξύ των οποίων και σε θέματα ανάπτυξης, ψυχοκοινωνικής υγείας, διατροφής και διαταραχών αυτής, παιδικής και εφηβικής γυναικολογίας, ενδοκρινολογίας και έκφρασης σεξουαλικότητας, μαθησιακής προσαρμογής, δυσκολιών σχετικών σχολικών παρεμβάσεων, διαδικτυακής χρήσης, πρόληψης σεξουαλικής κακοποίησης κ.λπ.

Έχει υπογράψει σχετικά Μνημόνια Συνεργασίας με τα Υπουργεία Παιδείας, Δικαιοσύνης και Υγείας και είναι συγγραφέας  σημαντικού αριθμού βιβλίων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, καθώς και παιδικών βιβλίων. Έχει συνεργαστεί με Ελληνικά και Διεθνή Επιστημονικά περιοδικά ως κριτής (reviewer) και έχει δημοσιεύσει πολυαριθμα άρθρα έρευνας στον διεθνή επιστημονικό τύπο, μεταξύ των οποίων δεκάδες άρθρων σχετικά με τις επιπτώσεις της πανδημίας Covid-19 που έχουν διακριθεί διεθνώς (Children’s Best Paper Award 2021).

Έχει την Επιστημονική επιστασία των Ευρωπαϊκών και άλλων προγραμμάτων του Επιστημονικού Οργανισμού “Μαζί για την Εφηβική Υγεία”www.youth-life.gr   και είναι Πρόεδρος του Δ.Σ. της Ελληνικής Εταιρείας Εφηβικής Ιατρικής  www.youth-med.gr  Είναι επίσης Επικεφαλής Συντάκτρια του Περιοδικού “Journal of Developmental and Adolescent Health- JDAH”.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας στο email info@hygieia.gr και στο τηλέφωνο 210–61.41.000